Нищо не крещи повече „ТЪПА ПУТКА“ от длъжностна характеристика „занимаваща се с ПиАр и Маркетинг“. Пиарките са нещо като повишени промоутърки, но доста по-безидейни. Основната разлика между двете, е че пиарките получават и невероятното право да седят в ОФИСА. И те това и правят – седят в офиса, нито повече, нито по-малко. Пробвайте да питате пиарка с какво занимава конкретно – шие ли, пере ли, рисува ли – какво точно прави, ако ви каже нещо различно от „Седя си в офиса“ значи ви лъже.

Думата маркетинг удари безмозъчните девойки като Крис Браун – Рияна. Но, не в добрия смисъл на думата.

Пиарките малко или много са еднакви на външен вид. Имат ПИАРски очила, това е прекалено модерно в момента – дебели масивни странични рамки и адски тънки рамки в предната част, стил порно филм с библиотекарка. Носят само черно, любимата им материя е онази полу-шушляковата, с която известните фирми си правят дрехите. Модерна работа.

ПиАрките са подложени на 24 часов рекламен маратон. Те рядко гледат филми, защото мразят да им прекъсват рекламите по телевизията. Работния им ден започва с репликата „А ти гледа ли новата реклама на…“ след, което започва същинския работен процес на седене в офиса.

Пиарките са на сериозни наркотици. Те твърдят, че им говорят различните брендове. Колко тъп си, че да почнеш да си говориш с логото на някой продукт? И какво точно ти казва марката – „Ти си тъпа путка и си говориш с неодушевен предмет“? И в този ред на мисли мотото, което току що цитирах чудесно се връзва с марката Огилви. Нищо лично към въпросната агенция техните неща са също толкова скучни колкото и на всички останали.

И какъв е смисъла от ПиАр агенции в България? Ако някоя компания направи поръчка за реклама, то шефа на въпросната компания единствен знае как точно ЩЕ и ТРЯБВА да изглежда рекламата. Целта на пиарките е да налучкат точно това, което той си представя и да не му разправят глупости за „послание на марката“. Човека си плаща една маса пари на „супер реномираната агенция“, за да направят точно това което той иска. Какви са тези Пиарки да дават акъл? Ако имаха толкова акъл като клиента си, сега те щяха да му обесняват, какво искат ТОЙ да направи за ТЯХ, а не обратното. Изобщо в България нещата стават наобратно.

„Генади много си забавен, защо не станеш копирайтър при нас?“
„А ти пък си много тъпа путка, защо не ми станеш ПиАр?“

Advertisements